Friday, December 11, 2009

Sokongan Tak Berbelahbagi

Jelas dan terbukti bahawa rakyat Kelantan masih berdiri teguh dibelakang Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat dan PAS. Ini terbukti apabila hampir 10,000 rakyat Kelantan berhimpun selepas kuliah mingguan di Medan Ilmu Kota Bahru untuk menyatakan sokongan kepada Tuan Guru pada 4 Disember 2009. BN harus sedar bahawa mereka tidak boleh mengugat kerajaan Negeri Kelantan dan perlu akur hakikat ini. Kedatangan rakyat Kelantan tanpa diarah dan dibayar kerana mereka sedar tanggungjawab mereka untuk mempertahan dan mengekalkan kepimpinan Ulama walaupun UMNO tidak menyukainya (kepimpinan Ulama). Semua rakyat Kelantan tidak mengira bangsa dan agama hidup aman dan damai di negeri Kelantan tanpa ada sebarang tekanan dan penindasan.

Momentum ini harus diteruskan dan dilebarkan keseluruh Negara dan seterusnya mengambil alih pucuk pimpinan Negara. Kepimpinan Negara harus diganti dengan pemimpin-pemimpin yang benar-benar memperjuangkan kedaulatan Islam dan menjaga kesejahteraan rakyat tanpa mengira latar belakang kehidupan dan pegangan mereka.

Cadangan supaya Tuan Guru Nik Aziz dilantik menerajui Pakatan Rakyat amat tepat sekali kerana ia akan memberi satu kekuatan yang tidak ada di dalam BN. Kekuatan ini akan menjadikan Pakatan Rakyat pasukan yang kuat dalam menghadapi BN pada pilihanraya akan datang. BN semakin lemah dan berusaha menutup kelemahan mereka dengan mengalihkan pandangan rakyat kepada isu-isu ciptaan mereka kepada Pakatan Rakyat. BN cuba mencipta propaganda untuk mengugat keharmonian dalam Pakatan Rakyat walaupun dalam masa yang sama BN sendiri sedang menghadapi perpecahan dan pergolakan yang amat rumit.