Sunday, August 29, 2010

Umat Islam Sendiri Menghina Islam


Keterangan gambar: Jika bukan Islam memasuki masjid dikatakan menghina Islam tapi ini lebih menghina Islam kerana mengaku Islam tetapi memasuki masjid tanpa menutup aurat dengan sempurna. Cuba lihat dan renung-renungkan.
UMNO sebenarnya menjauhkan Iagi bukan Islam dengan kemurnian dan kecantikan Islam itu sendiri. Mereka menggunakan isu agama semata-mata untuk kepentingan politik mereka sahaja tanpa memikirkan kesannya pada Islam dan sejak akhir-akhir ini mereka sentiasa mengeluarkan kenyataan yang sangat-sangat merugikan Islam dan diperbesarkan dengan dijadikan tajuk utama di depan dada akhbar-akhbar saluran mereka. Kenyataan-kenyataan banyak merugikan Islam dan mengelirukan orang-orang bukan Islam. Mereka sebenarnya cuba membangkitkan isu perkauman untuk meraih simpati daripada orang-orang melayu yang tidak menyokong mereka sehingga menyebabkan salahfaham dikalangan bangsa-bangsa lain dan membangkitkan permusuhan.

Ia bermula dengan isu membaca doa kepada pemimpin bukan Islam dan diikuti dengan bukan Islam memasuki masjid. Sebarang kenyataan hendaklah berdasarkan praktikal Islam itu sendiri bukan hanya merujuk kepada ahli-ahli fatwa sukh yang hanya memikirkan kepentingan diri sendiri. Majlis Agama pula sangat suka mengeluarkan fatwa yang samar-samar dan membelakangkan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan.

Islam membenarkan kita mendoakan pemimpin bukan Islam dengan harapan mereka akan mendekati Islam dan memelukkan agama Islam. Adapun dalil-dalil yang menyokong kebenaran bukan Islam masuk ke dalam masjid ialah Nabi Muhammad SAW mengutus pasukan berkuda ke Najd, lalu mereka kembali dengan membawa seorang lelaki daripada Bani Hanifah bernama Tsumamah Bin Utsaal. Maka mereka mengikatnya di salah satu tiang Masjid (Sahih Bukhari, No. 457).Daripada Hadith di atas jelas menunjukkan kebenaran bukan Islam masuk ke dalam Masjid, sekiranya bukan Islam tak boleh masuk ke dalam Masjid maka para sahabat takkan mengikat Tsumamah bin Utsaal di dalam Masjid ataupun Nabi Muhammad akan menghalang mereka untuk membawa masuk Tsumamah Bin Utsaal ke dalam Masjid.
Dalam Hadith yang lain juga dilaporkan bahawa Nabi Muhammad SAW telah mengutus pasukan berkuda ke Najd, lalu mereka kembali dengan membawa seorang lelaki daripada Bani Hanifah bernama Tsuamamah Bin Utsaal. Maka mereka mengikatnya di salah satu tiang masjid. Lalu Nabi Muhammad Sallallahu ‘Alaihi Wassalam (SAW) keluar sambil berkata : “Lepaskan Tsumamah”. Iapun berjalan menuju kebun Kurma yang dekat dengan Masjid dan mandi. Kemudian ia masuk ke dalam Masjid dan berkata : Aku bersaksi bahawa tidak ada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad adalah Rasul/utusan Allah (Sahih Bukhari- No. 450).

Dimanakah 1Malaysia yang diheboh-hebohkan jika begini sikap pemimpin-pemimpin UMNO yang jahil ini. MASIH INGAT TAK LAGI UMNO MENGADAKAN SOLAT HAJAT DAN BACAAN YASSIN UNTUK KEMENANGAN KAMALNATHAN DALAM PILIHANRAYA KECIL HULU SELANGOR BARU-BARU INI? Kenapa tak ada fatwa yang melarang mereka berbuat demikian jika ianya dilarang? BAGAIMANA PULA PELANCONG BUKAN ISLAM YANG MEMASUKI MASJID NEGARA, MASJID PUTRAJAYA ATAU MASJID WILAYAH PERSEKUTUAN? Apakah ini dibenarkan pula?
Berhati-hatilah dengan isu agama dan perkauman yang dimainkan oleh UMNO kerana kemungkinan akan berulang kembali Operasi lalang akan berlaku jika kita juga menyambut isu agama dan perkauman mereka. Mereka akan menggunakan alasan tersebut untuk kepentingan politik kotor mereka yang sememangnya semakin jijik dan kotor.