Saturday, October 18, 2008

Siapa Sebenarnya Pengganas


Firman Allah Taala yang bermaksud;‘Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.“ (al-Maaidah: 51)

Apabila Amerika melebalkan bahawa Osama bin Laden, Al-Qaeda, JIM, Abu Sayyaf dan lain-lain gerakan atau pertubuhan pembebasan sebagai pengganas maka negara-negara lain pun akur dengan penglebalan ciptaan Amerika ini terutama sekali negara-negara yang berada di bawah telunjuk negara Amerika dan tak terkecuali juga negara-negara yang bersekutu dan ingin mengambil hati negara pengaruh Yahudi ini. Malaysia tak ketinggalan juga sebagai penyumbang sokongan kepada negara Amerika ini sehingga pada satu tahap sanggup mengadai Sekolah Rendah Agama (SRA) hanya untuk membuktikan bahawa Malaysia juga bukan negara yang melatih pengganas. Disebabkan Amerika melabelkan bahwa sekolah-sekolah Agama Rakyat dan pusat pengajian pondok melatih pelajar-pelajarnya sebagai radikal Islam dan melahirkan gerila-gerila pengganas maka Malaysia sanggup akur dengan desakan Amerika ini dengan menghentikan bantuan kewangan perkapita kepada sekolah-sekolah ini dan berselindung dengan alasan lain untuk membenarkan tindakan mereka. Kita akui bahawa sekolah-sekolah ini telah melahirkan pelajar-pelajar yang mempunyai pegangan dan kekuatan yang kuat pada agama sehingga dapat membezakan antara perjuangan yang berlandaskan kebangsaan dan tauhid pengabdian kepada Allah. Dengan pegangan akidah yang kuat dan ilmu agama yang sempurna sememang menyukarkan kerajaan yang mengamalkan sistem pemerintahan sekular ini mempengaruhi mereka untuk memberikan sokongan. Dengan desakan dan keperluan pemimpin negara, mereka akur dan menurut kehendak Amerika dan akhirnya anak-anak kita menjadi mangsa tindakan tak keperimanusian mereka.

Hakikatnya kita tidak seharusnya menurut kehendak negara Amerika laknatullah ini atau kerajaan kita sebenarnya sekadar mengambil kesempatan untuk mengkongkong atau mengawal atau menyekat ataupun sehabis mungkin menghapuskan SRA ini disebabkan kader-kader keluaran sekolah-sekolah ini tidak menyebelahi mereka dan menggunakan alasan pengganas bagi menghalalkan tindakan ‘bertanggungjawab’ mereka. Mereka bertindak mengikut nafsu dan akal bukan menurut keimanan dan memalingkan muka mereka daripada kehendak umat-umat yang memerlukan dan kehausan dengan ilmu agama. Namun begitu mereka harus sedar bahawa semakin mereka menindas SRA ini semakin bertambah kebencian mangsa-mangsa ini terhadap mereka.

Tidak sedarkah pemimpin negara kita bahawa kepada Amerika semua yang melibatkan Islam merupakan ancaman dan fobia kepada mereka. Sedarkah kita bahawa Amerika akan memberi sokongan dan menerima Islam sekira pentafsiran Islam yang dibawa adalah atas telunjuk dan kehendak mereka. Oleh itu jangan mudah dipengaruhi dengan pengiktirafan tinggi yang diberi oleh Amerika kerana kebarangkalian Islam yang dilaksana sebenarnya bukan Islam yang sebenar tapi hanya topeng-topeng sahaja laksana seorang munafik. Kita harus sedar dan sentiasa berwaspada siapa dia negara yang bernama Amerika ini. Tulang belakang yang menerajui dan mastermind pentadbiran Amerika ialah Yahudi. Sesungguhnya Yahudi selama-lamanya hingga akhirat akan memusuhi Islam dan sentiasa mencari jalan untuk menyekat, menindas dan menghapuskan Islam di muka bumi ini.

Firman Allah Taala yang bermaksud; “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang di luar kalanganmu (kerana) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya” (Ali-Imran: 116)