Saturday, June 5, 2010

Bangkit Menentang Israel


Firman Allah Taala yang bermaksud, “Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan rela kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka. Katakanlah, “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya).” Dan jika engkau mengikuti keinginan mereka setelah ilmu (kebenaran) sampai kepadamu, tidak akan ada bagimu pelindung dan penolong dari Allah”. (Al-Baqarah: 120)

Tragedi 31 Mei, 2010 serangan ganas komando rejim Israel keatas kapal Mavi Marmara yang membawa konvoi sukarelawan bantuan kemanusiaan Gaza Isnin lalu telah berjaya membuka mata pemimpin-pemimpin orang Islam yang selama ini hanya banyak berdiam diri dalam soal berkaitan dengan Israel ini. Walhal 1400 tahun dahulu Allah telah pun member peringkatan kepada Nabi Muhammad S.A.W akan tentangan dan ancaman Isreal sebagaimana dalam ayat 120 surah Al-Baqarah.

Para pejuang Islam seperti Hamas, Hisbullah dan juga Parti Islam SeMalaysia telah lama berjuang menentang sebarang perhubungan dan kerjasama dengan Negara Yahudi ini namun kerajaan-kerajaan yang mengaku sebagai Negara Islam tidak mengambil peduli soal ini malah mereka menemplak, menangkap dan memenjara pejuang-pejuang ini. Keadaan serupa ini juga berlaku di Negara kita, Malaysia dan lebih memalukan sanggup membuat lawatan ke Negara Yahudi ini dan lebih membimbangkan lagi mengambil pakar-pakar Yahudi sebagai penasihat Negara.

Peristiwa serangan ganas komando ini hanya sedikit sahaja gambaran kekejaman mereka kepada penduduk Palestin kerana rakyat Palestin menghadapi kekejaman dan kezaliman Yahudi lebih berat dan teruk lagi. Kita tidak mahu semangat penentangan dan kritikan ini hanya bermusim dan pada satu-satu ketika sahaja tetapi kita mestilah istiqamah berjuang menentang kezaliman Yahudi ini.

Orang-orang Yahudi menganggap bahawa hanya keturunan mereka sahaja yang mulia dan menganggap bahwa mereka adalah anak Tuhan dan hanya mereka yang layak untuk masuk syurga. Firman Allah yang bermaksud,” Dan mereka (Yahudi dan Nasrani) berkata, “Tidak akan masuk syurga kecuali orang Yahudi atau Nasrani.” Itu (hanya) angan-angan mereka. Katakanlah, “Tunjukkan bukti kebenaranmu jika kamu orang yang benar.” (Al-Baqarah: 111).

Kita sebenarnya tidak sedar atau sengaja tidak mahu menyedari bahwa kita juga memberi sumbangan kepada perjuangan Yahudi ini. Sedar atau tidak dengan membeli barangan dari syarikat-syarikat yang mempunyai talian dengan Negara Yahudi secara tidak langsung kita menyumbang kepada Negara mereka lebih-lebih lagi membayar secara langsung kepada perkhidmatan mereka sejelas-jelasnya memang menyokong mereka. Kita jangan menjadi hipokrit menunjukkan simpati kepada Negara Palestin tetapi dalam masa yang sama kita menyumbang sebutir peluru untuk mengorban satu nyawa rakyat Palestin. Di mana pendirian Negara kita dan hanya berpura-pura melaungkan slogan anti Israel tetapi dalam masa yang sama membantu mereka.

Sudah tiba masanya umat Islam bersatu bersama-sama dengan pejuang-pejuang Islam menentang Negara Israel dengan segala kekuatan dan kepakaran yang ada, memboikot keluaran Negara-negara yang sekutu dengan mereka dan menghalau mereka dari Negara kita. Dalam masa yang sama kita juga harus sedar bahawa di Negara kita juga ada umat mempunyai sifat dan watak yang sama dengan Israel tetapi bertopengkan melayu. Mereka menyekat bantuan ke negeri yang diperintah oleh orang Islam, mereka membunuh pejuang-pejuang Islam, mereka menyekat penyebaran dahwah Islam dan mereka juga menyekat hukum-hukum perundangan Islam. Orang-orang ini lebih merbahaya daripada Israel kerana sifat munafik mereka. Moga Allah memberi kekuatan keimanan kepada kita untuk terus berjuang dan tergolong daripada kalangan orang-orang yang mati syahid.

Dalam kemelut ini juga dimana hilangnya Presiden Obama? Kenapa Presiden Amerika ini tidak memainkan peranannya sebagai pejuangan keamanan yang dilaung-laungkan. Kenapa ada sifat ‘double standard’ dalam hal ehwal yang bersangkutan dengan Negara Yahudi ini?. Andainya Negara yang menyerang itu datang dari Negara Islam sudah pasti seluruh armada tentera Amerika akan dikerahkan untuk menyerang balas kepada Negara tersebut. Jelasnya Presiden Amerika ini sebenarnya ditaja dan disokong oleh Yahudi dalam kemenangan beliau sebagai Presiden Amerika. Kesimpulannya jangan mudah percaya walau siapa pun Presiden Amerika kerana mereka semuanya sama sahaja walaupun kulit mereka berbeza.

No comments: