Saturday, June 26, 2010

Mari berDemonstrasi Setiap Hari


Tulisan ini adalah olahan dari petikan catitan Ust Pahrol Mat Juoi dalam blog beliau http://genta-rasa.com/2010/06/05/mari-demonstrasi-hari-hari Semoga Allah merahmati dan memberi kekuatan kepada beliau dalam perjuangan.

Menentang Israel dan berdemonstrasi adalah perlu. Dengan berdemonstrasi kita cuba menunjukkan segala sikap penentangan kita terhadap kekejaman mereka di mata dunia. Kita dengan bersemangat melaung-laungkan kata-kata bantahan, kita bakar bendera Israel juga Amerika dan kita koyak-koyakkan gambar Perdana Menteri Israel dan Amerika tetapi kenapa sehingga kini Israel tidak menunjukkan rasa kebimbangan malah lebih angkuh lagi.

Ramainya orang berdemonstrasi melaung-laungkan takbir Allah Akhbar tetapi berapa ramai yang tak melaungkan Allah Akhbar pada subuh hari. Masih ramai lagi umat Islam masih berselimut dan lena tidur dibuai mimpi ketika azan subuh dilaungkan. Jihad dan ibadah tidak boleh dipisahkan kerana ibadah itu akan membangunkan roh jihad yang sejati. Ia akan melahirkan para mujahid yang istiqamah dan kental dalam perjuangan.

Ramainya orang yang berdemonstrasi menentang Israel tetapi dalam masa yang sama ramai yang membantu ekonomi Israel. Di tangan-tangan mereka masih lagi memegang rokok Winston from Amerika dan juga barang-barangan buatan mereka. Tangan yang sama menunjukkan kemarahan dan tangan yang sama juga menyokong mereka.

Kita harus menentang Israel dengan kaedah yang menyakitkan hati mereka. Mereka bimbang sekiranya umat Islam yang berjemaah solat subuh sama ramai dengan umat Islam yang berjamaah solat Jumaat. Sesungguhnya kekuatan umat Islam akan terbina antaranya dengan bersolat jamaah lebih-lebih lagi solat fardhu subuh. Sebaik-baik demonstrasi ialah didik umat ini bersolat Subuh secara berjemaah di surau-surau dan masjid. Solat itu hubungan kita dengan Allah. Jangan harap musuh akan kalah, kalau Allah tidak bantu kita. Kita lihat di Badar dan di Khandak, bagaimana Rasulullah S.A.W dan sahabat akrab dengan Allah. Lihat pula bagaimana Salehuddin dan lihat pula Muhammad Al Fateh, bagaimana teguhnya mereka menjaga solat dan dan ibadat khusus yang lain. Solat tahajjud malam adalah amalan mereka dan mereka merintih kepada Allah ketika itu mengharapkan keredhaan daripadaNya.

Sedarkah kita bahawa cukup kalau sebulan sahaja umat Islam berhenti merokok, jumlahnya sudah berjuta-juta ringgit. Dan wang yang terkumpul itu boleh dihantarkan ke misi bantuan kemanusiaan ke Gaza!. Jika setahun umat Islam berhenti merokok bagaimana kesannya? Mungkin lumpuh ekonomi mereka.

Ramai umat Islam yang tidak amalkan cara hidup cara Islam.Dedah aurat, pergaulan bebas, riba, judi, arak, tinggal solat, budaya hedonisme dan dualisme masih berakar umbi dalam masyarakat kita. Lihat sahaja unsur tahyul, mistik, seks bebas dan gosip yang mendominasi media-media umat Islam. Tidak ikut cara hidup Islam bererti terperangkap dengan cara hidup isme kapitalis, sosialis mahupun liberalis. Isme kapitalis, sosialis dan liberalis adalah ciptaan Yahudi untuk umat Islam.

Kita perlukan tindakan dan agenda yang konsistan dan genuince. Ajak umat Islam serius solat lima waktu dengan penghayatannya sehingga dengan solat itu mampu meninggalkan kejahatan dan kemungkaran. Tinggalkan riba, judi, arak dalam kehidupan umat Islam. Wanita Islam didakwah dan ditarbiah secara berhikmah untuk menutup aurat dalam ertikkata sebenar dan tinggalkan pergaulan bebas!. Dengan mengamalkannya satu persatu kita boleh berdemonstrasi hari-hari terhadap atas Yahudi. Bila kita boikot cara hidup berseronok-seronok yakni hedonisme, ertinya kita boikot cara hidup Yahudi yang disalurkan melalui dalang-dalang mereka di Hollywood. Bangsa yang leka berhibur akan mudah dijajah.

Kajian menunjukkan 80% umat Islam sudah tidak solat. Itu yang tidak solat langsung. Bayangkan pula yang solat tanpa ilmu, tanpa penghayatan dan tanpa khusyuk? Jadi berapa ramai umat ini yang benar-benar kompeten menghadapi Zionis dalam erti kata sebenar?
Apabila kita bangunkan remaja kita untuk solat subuh berjemaah, Yahudi akan sakit hati. Tutup aurat remaja perempuan kita, Yahudi akan sakit hati. Tinggalkan riba, judi, arak, pergaulan bebas, insya-Allah, Yahudi akan gigit jari.

Alangkah indahnya jika demonstrasi dibuat seusai solat Subuh berjemaah dan sebelum itu didahului oleh qiamulail dan qunut nazilah? Dan kemudian setelah selesai berdemonstrasi, para pemimpin dan ribuan pengikutnya itu terus sahaja mengamalkan cara hidup Islam dalam diri, keluarga, jabatan, unit, organisasi, masyarakat dan bahagian masing-masing. Bukan hari itu sahaja… tetapi hari-hari. Setiap hari!

Bagaimana umat ini hendak disedarkan bahawa mengamalkan cara hidup Islam itulah cara penentangan yang paling dibenci oleh Yahudi? Firman Allah:“Sekali-kali tidak redha orang Yahudi dan Nasrani sehingga kamu mengikut millah (cara hidup) mereka.” Dan alangkah baiknya jika jeritan Allah hu Akhbar, dibuktikan dengan penegakan hukum Allah dalam seluruh sistem kehidupan sekali gus mengecilkan pandangan akal sendiri dalam menyusun dan mengatur kehidupan ini?