Saturday, August 9, 2008

Solat & Keajaibannya


Karya Terakhir Dato Haji Ishak Baharom

Solat merupakan sarana bagi kita untuk berkomunikasi dengan Sang Pemilik Alam Semesta dan Penguasa Alam Raya. Tak terbayang betapa ajaib dan dahsyat ibadah yang satu ini apabila kita benar-benar mempraktikkan sesuai petunjuk RasulNya. Dengan solat, kita sujud dan berdoa dengan hati yang paling khusyuk untuk memohon segala hal yang terbaik dariNya.

Bukankah dalam sebuah hadiths Qudsi Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman, "Solat dibahagi dua bahagian antara Aku dengan hambaKu, separuh untukKu dan separuh lagi untuk hambaKu. Untuk hambaKu, ia akan mendapatkan segala yang ia minta." (HR.Muslim)

Dalam buku ini kita akan menemukan paparan penulis tentang berbagai rahsia dan keajaiban solat yang berhasil diungkap para pakar dan tokoh, bahwa solat dapat berfungsi sebagai Pedoman Hidup Sihat, Kunci Sukses Dunia Akhirat dan Resepi Bahagia.

"Melampaui faedah-faedah duniawi, solat tetaplah bahan anugerah dari langit yang mempunyai falsafah amali yang lebih berdarjat. Ia adalah alat bertajalli. Ia talian komunikasi antara langit dan bumi dan seisinya. Solat adalah puncak segala hiburan" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat